jeudi 2 février 2012

Roma ~una città antica 1~


Buongiorno gals!!

Je reviens aujourd'hui pour vous montrer un petit peu mon voyage Totalement improvisé. Cette semaine de décompression fût bénéfique et je dois dire que c'était tout de même plutôt stressant!
Bref je suis parti a l'arrache avec très peu d'affaire direction Rome, ou j'y suis restée 5 jours.



I'm coming back today to show you a little bite about my trip totally improvised. This week was very beneficial and I need to say that was a little bite stressful!

I left quickly and I took a very little things direction Rome, where I'm still 5 days.



Je n'y étais jamais allé du coup une grosse découverte lors de ce voyage! J'ai beaucoup aimé cette ville qui est chargée d'histoire et qui est vraiment magnifique.

Premièrement j'ai voulu voir le colosseo, je suis rentré dedans car je voulais vraiment voir ce monument de très près. J'ai trouvé ça tres intéressant, j'ai prit pas mal de photo du coup. ( mon APN est cassé j'ai fait toutes mes photos avec mon Iphone)


I never been over there and it was a big discovery! I loved so much this city with a lot of history and who is wonderful.

Firstly I wanted to see the Colosseum, I went inside because I wanted to see this building closer.
I found it so interesting, I took so much pictures.( my camera is broken, I took all pictures with my I phone)















Je suis également allé voir le Vatican (comment ne pas y aller quand on est a Rome??) et je suis donc rentré dans la coupole, qui est merveilleusement belle. Avec beaucoup de détails, marbres, dorures... je me suis sentie toute petite dans cet énorme église! Je voulais aussi poster quelques lettres de la poste du Vatican.

I also went to the Vatican city ( how don't go to the Vatican, when you're in Rome??) and I went inside the church, who is wonderfully beautiful. With a lot of details, marble, gilding... I felt so small in this huge church!
Also I wanted to send some postcards from the Vatican city post office. 













Je suis désolée pour la qualité des photos, mais du coup sans APN c'est dur de faire des photos potables.

I'm sorry for the pictures quality, but without my camera, it's hard to do some good pictures.Je vous dis a tres bientôt !!
Thank you for reading!!
See you soon !!
Xoxo


12 commentaires:

  1. wow you travel a lot!
    i am jealous. :)

    thanks for sharing all these amazing pictures. ;)

    RépondreSupprimer
  2. You're so lucky! It's one of my favorite cities!

    RépondreSupprimer
  3. Lena--> Thank you so much !! I'm gonna do the second part quickly ^^

    Xoxo

    まみさん--> Thanks Xoxo

    Fashion Cappuccino--> I'm agree with you, it's a wonderful city ^^

    RépondreSupprimer
  4. Beautiful pictures.
    Now following you. :)

    Hope you will follow back too.
    http://www.missabegaila.com/

    RépondreSupprimer
  5. Thank you so much !!

    For sure I'm gonna see your blog^^

    Xoxo

    RépondreSupprimer
  6. Beautiful pictures! I've always wanted to vist Rome!

    RépondreSupprimer
  7. Thank you!! I hope you'll can go to Rome ^^

    RépondreSupprimer
  8. Je t'envie de voyager autant ! J'aimerais bien faire ce genre de chose, une fois que je serai posée ^-^

    RépondreSupprimer
  9. Oui j'avoue avoir vraiment de la chance de voyager.(bien que la, le voyage n'etait pas prevu du tout). C'est tout ce que je te souhaite ma belle <3 de faire des beaux voyages !!!

    RépondreSupprimer
  10. Your pictures are absolutely stunning! Im glad you had a great trip. :) Im a new follower!

    RépondreSupprimer
  11. Thank you so much for following me!! ^^
    Xoxo

    RépondreSupprimer